Thursday 26 December 2013

Praczki Istvan hirszerzo

Nemreg meglatogattam.
Kar volt.
O volt az egyik teruleti iranyitoja az Oregnek. Pista bacsi nem tudta en ki vagyok. Egyedul mentem el hozza anno, amikor meglatogattuk (am) az osszes teruleti iranyitot. Ragaszkodtam ahhoz, hogy szemelyesen talakozzak mindenkivel: egy napot es egy ejszakat akartam a kozelukben tolteni. Erre azert volt szukseg, hogy fel tudjam merni a rendszer egeszenek a pszichikai allapotat. Az a gyanu tamadt bennem ugyanis, hogy az Oreg itelokepessege - noha csodaltam es megbiztam benne - nem korlatlan. Es a gyanum beigazolodott. Miutan vegeztunk es vegiglatogattam az osszes teruleti iranyitot (vilagszerte) az Oreg dagado kebellel kerdezte: 
- "Na? Mit gondolsz?"
- "Allitsd meg az autot!"
- "Itt? Most? Miert?"
- "Nem birom elviselni a kozelsegedet, azonnal ki kell szallnom! Allisd meg azt a kibaszott autot! Ha nem allitod meg kiszallok menet kozben..." - es mar nyitottam is az ajtot. Az Oregnek annyi ideje maradt, hogy padlofekkel megallt a leallosavban. Egy fenyvesekkel ovezett autopalyaszakaszon jartunk eppen. Elszaladtam a hegy fele es felszivodtam az erdoben.
A szivem nehez volt es valami iszonyu suly nehezedett az elmemre. Borzalmas volt az az erzes. Pusztulasra iteltuk ezt a bolygot. Es nagy mertekben hozzajarultam ehhez azzal, hogy reszt vettem - es a legjobb tudasom szerint fejlesztettem mindent; vegyvert, modszert, technikat amivel el lehet pusztitani mindent sot magat a Fold nevu bolygot is. Azert tettem ezt mert megbiztam az Oreg itelokepessegeben. De azt elfelejtettem, hogy az Oreg nem pszichologiai szempontok szerint valogatta a teruleti vezetoket, hanem a szukseges kepessegek szerint, nem az erkolcsi es spiritualis alapallasuk szerint, hanem a keszsegek szerint. Es a rendelkezesre allo anyag katasztrofalis allapotot mutatott. A tobbseg kozeposztalybeli, kevesen extrem vagyonnal rendelkezok es valamivel tobb szegeny. De a legtobb a konzumidiota szintre agylugozott, ertekrendszereben tisztazatlan vagy ketes es atgondolatlan alapokon. Amikor vegiggondoltam, hogy ezek lesznek az elsok akik, a kezukbe kaparintjak a fejleszteseket - egy vilag omlott ossze bennem. Ezek el fogjak pusztitani ezt a bolygot es az Oreg erre nem is gondolt. Ekkor dobbentem ra, hogy hiaba az Oreg zsenialitasa, neki is vannak korlatai. Vannak vakfoltjai amit nem lat. Es ez mindenkivel igy van.
Raadasul nahanyuk alig varja a pillanatot, hogy felul kerekedhessen, pusztithasson.
"De hat ez nem uj. A rendszer fennallasa ota igy van ez. Szinte mindegyik megolne, ha tudna. Ezzel semmi ujat nem mondasz nekem." - valaszolta Robert.
Persze. Hiszen arra volt buszke, hogy ennek ellenere mindenki azt csinalja amit tennie kell. Mert nincs mas valasztasa es mert az Oreg nagy tudassal rendelkezett az agyukrol, a kenyserito eszkozokrol es az emberi pszicherol.
Praczki kodjai fel vannak torve.
A regi butordarab, meg mindig csillog - de mar nem latja at mi tortenik, atvertem en is, mert a rendszer kulonbozo szintjein jelentem meg (a tetejetol az aljaig) es mivel ebben az orszagban eltem nem akartam, hogy tudja ki vagyok es mit csinalok. At akarja adni valakinek a stafetat. De nem tudja, hogy a regi rendszer csak azert nem lett likvidalva, mert ok is emberek es ha mar megszulettek joguk van az elethez. Ugyanakkor meg itt kerulgetjuk oket es mindenbe beleszarnak. Mert nem kepesek felfogni az ertekrendvaltast. A rendszervaltast. Mar megtortent. Itt az ido az ujaktol tanulni. Es leszallni a magas lorol. Azert, mert az eletter a felfokozott "verseny" haborus aktivitas miatt azok vesztet fogja jelenteni, akik nem a mindannyiunk szamara a letet jelento alapertekek szerint mukodik. Es itt a mindannyiunk alatt nem csak az embert ertem.

No comments: